poniedziałek, 20 czerwca 2011

Ogórki, truskawki, cukinia czyli kulinarny zawrót głowy

Pogoda niestety ostatnimi dniami nas nie rozpieszcza, dokładnie jest tak jak w życiu bywa czyli czasem słońce a czasem deszcz. Wolny czas spędzam więc m.in. w kuchni realizując się tymczasowo w roli kury domowej. Na gotowanie muszę mieć wenę i chęci a wtedy wszystko wychodzi smaczne. Bywają też dni gdy nie mam nastroju, by pichcić a wtedy to potrafię przypalić nawet wodę na herbatę he, he. Tak czy inaczej dziś spróbowałam swoich sił w temacie kulinarnym zwanym przetwory. Powstało więc kilka słoiczków dżemów truskawkowych i kilka słoików ogórków małosolnych oraz danie szybkie i proste: cukinia w cieście, którą wprost uwielbiam. Dżem wyszedł puszysty aczkolwiek jak dla mnie nieco za słodki. We troje zjedliśmy jeden słoiczek z ciepłym chlebem dosłownie w 15 minut i zapewne smakowałby jeszcze lepiej z własnoręcznie upieczonym. Może kiedyś się pokuszę o upieczenie wiejskiego bochna. Ogórki zdegustujemy za 2-3 dni więc trzymajcie kciuki, by się udały. Co do kotlecików to najsmaczniejsze są te na serze mozzarella i pomidorach a cały ich sekret polega na tym, by zrobić je w odpowiednim cieście i tu podaję przepis zapożyczony żywcem z programu Ewy Wachowicz, zaznaczając przy tym, że ciasto to można używać również do różnego rodzaju mięs i ryb:
Przepis na chrupiące ciasto do kotlecików:
3 jajka ubić na puszystą masę
1 łyżeczka kopiasta proszku do pieczenia
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
Do smaku szczypta soli i pieprzu, wszystko starannie wymieszać na jednolitą masę
Smażyć na rozgrzanej oliwie z oliwek








7 komentarzy:

  1. Jejku jak cudnie! na poster do kuchni te obrazki:)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. ale groszkowo u Ciebie. To lubię. Capeczki na słoiki przecudne. U mnie trwa produkcja. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu truskawkowo... slodko! :) Widze kilka slicznych nowych dodaktow :) I ja zrobilam kilka sloiczkow dzemu truskawkowego ale chyba na tym koniec. Ogorki w sloikach mamy familijne made in poland choc tymi malosolnymi to Rafal by niepogardzil. Czapeczki na sloiki sweet! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. I wszystko jasne czemu Cię na GG nie ma :))) Wow alez kolorowo, smacznie i zdrowo. Super te słoiczki się prezentują ... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Same pyszności...dżemu nie robiłam jeszcze, ale ogóreczki małosolne często robię.Tyle że nie w takich cudnie ubranych słoiczkach...A na tą cukinię to mi ciotka smaka narobiłaś....mam fajny przepis na kotleciki z wątróbki jakbyś chciała...Buziaki
    Marzena

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie! Zawsze mi się takie klimaty podobały. Czerwono, groszkowo, optymistycznie. Dżemik i cukinia wyglądają przepysznie. Mmm... rozmarzyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  7. podziwiam Cię za te wszystkie wspaniałości!!!!! :)))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...