poniedziałek, 6 czerwca 2011

W moim ogrodzie gdzie cas wolniej płynie- odsłona 1

Jestem fanką ogrodów i ogródków urządzonych w stylu wiejskim i do takiego ideału małymi, doprawdy maleńkimi krokami podążam. Fascynują mnie wszelkiego rodzaju wielobarwne, aromatyczne czy też nie, kolorowo kwitnące byliny, rabaty czy też krzewy, uwielbiam drewniane dekoracje czyli wszelkiego rodzaju roll-bordery, płotki, pergole, drewniane meble ogrodowe oraz te z dodatkami naturalnego kamienia, bambusa lub wikliny. Aprobuję z dozą radości rośliny owocowe, skalniaki, kaskady, stawy czy oczka wodne. Tak czy inaczej nie lubię ogrodów stagnacyjnych, profesjonalnie zaaranżowanych, jednorodnych czyli wszędzie gładko i równo a dla mnie nudno. Lubię miejsca niesforne, tętniące życiem i biegiem nieujarzmionej natury. Moje plany na przyszłość i marzenia:
1) Kącik grillowy oraz grill taki z prawdziwego zdarzenia, czyli z kamienia
2) Ścieżki ze żwiru z lampami solarnymi
3) Kącik różany z pergolą
4) Odświeżenie balkonu i przedłużenie go w taras oraz zakup dodatków
5) Niewielka altanka

To kilka kadrów roślin z mojego ogródka, tych które dopiero budzą się do życia bądź powoli przekwitają

Azalia 
 Margerytka na pniu
Kalina
 Lawenda w towarzystwie różowych pelargonii

 Hortensja
 Dalia

Goździki, lobelie, wrzosy, dziurawiec, hibiskus i rośliny skalne



3 komentarze:

  1. Kwitnąco u Ciebi :) . Moje hortensje ledwo wyszły z ziemi , najpierw zimowy mróz je ostro potraktował, a potem majowe -7 w nocy sprawiło ,że na kwiaty hortensji nie mam co liczyc w tym roku :(( Dalie umnie też dopiero co wzeszły , na kwiaty muszę jeszcze troszkę poczekac , a u Ciebie juz takie dorodne ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, kolorowo i z całego serca życzę spełnienia tych wszystkich marzeń ogrodowych i jestem pewna że wszystkie plany będą zrealizowane :) W końcu od tego są ... Nie ma to jak własny ogród ... coś wiem na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój długi komentarz sama skasowałam, ach!

    Napiszę więc krótko, pięknie, i wierzę że będzie piękniej. Marzenia są od tego by je spełniać, a z Twoim zapałem już niebawem pewnie większość się ziści:) Nasz kawałek ziemi póki co należy obsadzić trawą na początek, a resztę planów rozciągnęliśmy w czasie...

    magda.m

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...