sobota, 5 marca 2011

Moje magiczne miejsce czyli nad m jak morzem

Gdy byłam małą dziewczynką rodzice, dziadkowie zabierali mnie w sezonie letnim na wczasy nad morze. Już wtedy zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia, zamoczenia stóp w lodowatej morskiej wodzie, od pierwszego czucia rozgrzanego miałkiego piasku. Zwiedzaliśmy wiele malowniczych zakątków naszego kraju. Polska da się lubić, ba nawet kochać, ciesząc oko swymi krajobrazami nie tylko na stoisku z pocztówkami. Z wiekiem coraz bardziej utwierdzałam się w tym przekonaniu. Z wyboru, z chęci realizacji marzeń, będąc już żoną pewnego pana, we dwoje spakowaliśmy swoje manatki i udaliśmy się w kierunku północ. Tu założyliśmy dom, rodzinę, posadziliśmy swoje pierwsze drzewo, osiedliliśmy się. Mieszkamy na niewielkim osiedlu o statusie wsi, spokojnie, cicho i pięknie. Mam tu wszystko to czego zawsze pragnęłam, trójmiasto i okolice rozkochały mnie w sobie na zabój. Za oknem naszego M mam niewielki ogródek, w który to wkładam cząstkę siebie, czerpię radość z każdej nowo posadzonej rośliny. Tajemniczy ogród to nie jest ale z każdym sezonem wiosenno-letnim robi się w nim przytulniej. 10 minut spacerkiem od naszego domu rozciąga się przepiękna leśna panorama, dzikie pola i łąki. Leśne poziomki smakują wyśmienicie, a bukiet maków i rumianków w wazonie wygląda oszałamiająco. Gdy wszystko to chwilowo nacieszy i znudzi, wsiadamy w auto i wybieramy się tam gdzie czas stoi w miejscu, gdzie dusza i ciało lewituje i napełnia się rozkoszą. Nasze miejsce na ziemi to pewna plaża, położona w głębi lasu, dzika, niemalże bezludna, cicha. Tam niebo styka się z ziemią a szum fale ukołysze nawet najbardziej skołatane myśli. Skarby, które zwykle stamtąd zabieram to wiaderko szyszek, muszli, patyków i kolorowych różnokształtnych kamieni oraz to ulotne i najcenniejsze poczucie szczęścia.





2 komentarze:

  1. Bez wątpienia wybraliście bardzo urokliwe miejsce na ziemi, każdy ma w sobie tylko wspomnienia z nad morza a Wy je sobie zatrzymaliście na stałe...:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzisz kto uwierzy ,że teraz mieszkasz w najpiękniejszym mieście w Polsce:)))))Nawet na Półwysep Helski rzut beretem!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...